Nejrychlejší elektromobily: Které ohromí zrychlením v roce 2020?
Počet elektromobilů v poslední době stoupá poměrně rychle. Jedním z důvodů je, že se jedná o dopravu bez výfukových zplodin, což oceňují především větší města. Zlé jazyky však tvrdí, že autům s klasickým motorem se nikdy nevyrovnají. Jak to tedy je s výkonností elektromobilů a jaké rychlosti mohou dosáhnout? Připravili jsme pro vás údaje o nejrychlejších osobních vozech, které pohání elektřina.
Pokud se v elektromobilech jen trochu orientujete, určitě jste si všimli, že výrobci neustále pracují nejen na prodloužení dojezdu aut, ale také na dalších vychytávkách. Zrychlení z nuly na sto sice na českých silnicích není rozhodujícím parametrem pro koupi auta, určitě však pro milovníky elektromobilů může být zajímavé, třeba pro srovnání s klasicky poháněnými automobily. Které vozy to tedy na stovku dokážou vytáhnout v roce 2020 nejrychleji?
- Aspark Owl
- Rimac C Two
- Tesla Roadster
- Automobili Pininfarina Battista
- Drako GTE
- Tesla Model S Performance
- Faraday Future FF91
Srovnání zrychlení na 60 mph | |
---|---|
Aspark Owl | 1, 69 s |
Rimac C Two | 1,85 s |
Tesla Roadster | 1,9 s |
Automobili Pininfarina Battista | < 2 s |
Drako GTE | 2 s |
Tesla Model S Performance | 2,3 s |
Faraday Future FF91 | < 2,4 s |
Aspark Owl
Aspark Owl je japonský elektrický supersport, který zaujme na první pohled. Už extravagantní karoserie z karbonem vyztuženého plastu dává tušit, že tohle auto je speciální. A opravdu. Tenhle elektromobil by si totiž měl poradit se zrychlením z nuly na 60 mph za neuvěřitelných 1,69 vteřin, což je ještě lepší čas než u Formule 1. Owl má 4 elektromotory se společným výkonem 1895 koní a podle zveřejněných technických údajů by měl mít dojezd přibližně 450 km. Automobilka však počítá s tím, že ještě než Owl půjde do výroby, bude mít k dispozici články s mnohem větší kapacitou, které dojezd ještě prodlouží.
Společnost Aspark se plánuje pustit do výroby 50 kusové série, přičemž jedno vozítko vyjde přibližně na cca 74 milionů Kč. Do budoucna pak firma plánuje i další modely.
C Two – blesk z Chorvatska
V dílně třicetiletého chorvatského konstruktéra Matea Rimaca se rodí úžasné vozy, a to i přes to, že v Chorvatsku se jinak automobilovému průmyslu moc nedaří. Elektromobil C Two disponuje neuvěřitelným výkonem 1 900 koní a dokáže dosáhnout rychlosti až 412 kilometrů v hodině! Oslnivé je i zrychlení z nuly na sto, které C Two zvládá přibližně za 1,97 sekundy. Na jedno nabití ujede až 650 kilometrů. Na první pohled zaujme i design a znalci ocení, že na elegantním řešení karoserie se podílel i zkušený designér Adrian Mudri.
O tom, že o firmě Rimac Automobilli ještě uslyšíme, svědčí i zájem firmy Porsche, která dokonce zakoupila desetiprocentní podíl. Rimac navíc spolupracuje se jmény jako Aston Martin, Koenigsegg a Automobili Pininfarina. Zájem o malou perspektivní firmu projevila i královská rodina v Abú Dhabí, Rimac ovšem přestěhování firmy do Abú Dhabí odmítl.
Tesla Roadster zatím k mání nebude
Tesla Roadster by podle zakladatele společnosti Elona Muska měla nabídnout zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 1,9 sekundy, maximální rychlost více než 400 km/h a dojezd více než 800 km. Nakolik Muskovi věřit zůstává otázkou, protože původně hovořil i o tom, že Roadster by měl být v prodeji již v průběhu tohoto roku. Zatím to však spíš vypadá, že se ho zájemci jen tak nedočkají. V rozhovoru pro Joea Rogana se totiž Musk nechal slyšet, že automobilka musí nejdříve dokončit náběh sériové výroby Modelu Y a stavbu nové gigatovárny v Berlíně. Na „zábavu“ v podobě Roadsteru prý bude čas potom.
Automobili Pininfarina Battista
Karosárna Pininfarina, která dlouho spolupracovala třeba s Ferrari, se vrhla na výrobu vlastních vozů a hned napoprvé se jí podařilo vytvořit mistrovské dílo. Vůz pojmenovaný po zakladateli firmy má výkon 1900 koní a točivý moment 2300 newtonmetrů. Zrychlení z nuly na sto by tak mělo nemělo přesáhnout dvě sekundy. Úctyhodná je i maximální rychlost, která by se měla pohybovat okolo 350 km/h. Všechna auta navíc budou vyráběna ručně a na trh se jich dostane pouze 150 kusů – 50 kusů pro Severní Ameriku, 50 pro Evropě a 50 na Blízký východ.
Drako GTE
Za čtyřmístným sedanem Drako GTE stojí poměrně neznámá firma sídlící v americkém Silicon Valley – Drako Motors, která se specializuje na prémiové sportovní vozy. Není tedy žádným překvapením, že jejich elektromobil se může pochlubit nejen neuvěřitelným výkonem, ale také extrémní cenou startující na částce 1,25 milionů dolarů, což je necelých 29 milionů korun. Co za tuto nekřesťanskou sumu nový majitel získá? V první řadě rozhodně pocit exkluzivity, protože těchto elektromobilů zatím brázdí silnice pouze 25. Mimo to také 4 motory s maximálním výkonem 1 200 koní, podvozek automobilky Fisker a trendový design, který má na svědomí Lowie Vermeersch známý svou prací na některých modelech pro Pininfarinu, Ferrari a nebo třeba Maserati.
Tesla Model S Performance
Tesla Model S je na trhu k dostání hned v několika provedeních, fanoušky ďábelsky rychlé jízdy však určitě zaujme hlavně model Performance, který po updatu v loňském roce zvládá zrychlení na 60 mph za 2,3 s a dokáže dosáhnout rychlosti přes 260 km/h. Zároveň je však Model S i praktický, a když se dostatečně vyřádíte na okruhu, můžete klidně naložit celou rodinku a vyrazit kempovat. S dojezdem přibližně 500 km, kurfem o objemu 750 litrů, a Camping modem, který po celou noc udržuje stálou teplotu, to totiž nebude vůbec žádný problém. Více než sportovní vůz je tak Tesla Model S spíše luxusní rodinné přibližovadlo, které poskytne komfort při každodenním cestování.
Faraday Future FF91
Firma Faraday Future představila nový vůz s označením FF91 na Technologickém veletrhu CES 2017 v Las Vegas, kde ohromil svými paramerty, které předčily všechny dosavadní elektromobily. Oslnil hlavně tím, že na 60 mil v hodině (0–97 kilometrů) dokáže zrychlit během pouhých 2,39 sekundy, "stovku" pak zvládne těsně přes tři sekundy. Výkon 1050 koní navíc dává vozu velké možnosti a za zmínku rozhodně stojí také baterie o kapacitě 130 kWh, díky které by měl vůz mít dojezd až 775 kilometrů. Ve výbavě by navíc mělo být i plně autonomní řízení.