Elektromobilita

Sono Motors představuje elektromobil se solárními panely a mechovou zahrádkou

Německý startup Sono Motors odhalil prototyp elektromobilu Sion, se kterým jeho majitelé nebudou muset jezdit k dobíjecí stanici příliš často. Obzvláště v létě by si měl být vůz schopen sám denně ze slunce vyrobit energii potřebnou na ujetí až 30 km. K tomu můžeme připočítat dalších 250 km z baterie. Ekologické duše zaplesají i nad mechovou zahrádkou pod palubní deskou.

Sono Motors představuje elektromobil se solárními panely a mechovou zahrádkou
Sono Motors představuje elektromobil se solárními panely a mechovou zahrádkou

Úvodní fotografie: Sono Motors

Sono Motors je mladá německá společnost. Mladá svým trváním i věkem zakladatelů. Mají za sebou velmi úspěšnou crowdfundingovou kampaň, díky které na sebe loni upozornili na celém světě, a pro svůj projekt solárního elektromobilu se jim nakonec podařilo získat částku okolo 700 tisíc eur.

Elektromobil s vůní lesa a karosérií pokrytou solárními panely má přes 7 tisíc objednávek

Hlavní cíl si definovali jako „solární auto pro každého“ a letos na konci července představili prototyp vozidla, které by se mělo začít prodávat od roku 2019.

Za energeticky efektivním provozem se údajně skrývá propracovaný design a velmi nízká hmotnost elektromobilu. Exteriér je tvořen převážně z odolného polykarbonátu bez rizika koroze. Solární panely se nachází jak na střeše, tak na obou stranách, přední kapotě a na zadní části vozu.

Tesla Model 3: Netrpělivě očekávaný elektromobil pro masy poprvé vyjel do ulic

Elektromobil jako z pohádky z mechu a kapradí

Sion má být určený pro každodenní používání. Nabídne dojezd až 250 km u baterie s kapacitou 30 kWh, nebo dojezd 120 km se slabší baterií (14,4 kWh), možnost rychlého dobíjení, sofistikovaný interiér s 10" středovou dotykovou obrazovkou, řadu bezpečnostních prvků a volitelně také možnost instalace tažného zařízení (uveze náklad s hmotností až 750 kg).

O filtrování vzduchu v kabině se stará speciální mech integrovaný do palubní desky, který odfiltruje až 20 % jemných prachových částic a má účinek také na regulaci vlhkosti vzduchu uvnitř vozu.

Na solární auto pro každého si asi ještě počkáme

Původně se předpokládalo, že by cena vozu s větším dojezdem měla startovat okolo 350 tisíc Kč. Nově uveřejněná cena včetně baterie je nakonec o dost vyšší, konkrétně 20 tisíc eur, což je v přepočtu něco kolem půl milionu Kč.

Anketa

Víte, která firma plánuje v budoucnu vyrábět pneumatiky z 3D tiskárny?

Někomu se to jistě nezdá mnoho, u nás se však ze Sionu lidové auto hned tak nestane. Nicméně, auto půjde do prodeje samostatně za 16 tisíc eur a baterii bude možné zakoupit za dalších 4 tisíce eur, nebo platit měsíční poplatky za leasing baterky.

Elektromobil jako malá elektrárna

Díky technologii obousměrného nabíjení může Sion energii nejen generovat, ale také dodávat. Tím se z vozidla může stát malá mobilní elektrárna. Pomocí domácí zástrčky je možné vozidlem napájet všechny běžné elektrické přístroje s výkonem až 2,7 kW. Se speciální zástrčkou může Sion poskytnout ještě větší výkon dosahující až 7,6 kW.

Budoucnost osobní přepravy? Rodinné auto Stella Vie jezdí čistě na solární energii