Elektromobilita

Zlaté české ručičky vyrobily neodolatelně krásný retro elektromobil Luka EV

Sympatický elektromobil z dílny malé české firmy MW Motors sídlící nedaleko Plzně vypadá jako veterán z 50. let, ale uvnitř skrývá moderní technologie a pohon na elektřinu. Jeho elektromotor byste marně hledali pod kapotou. Auto využívá dokonce čtyři motory, které konstruktéři originálně umístili do čtyř kol vozu. Čím dalším může český retro elektromobil překvapit?

Zlaté české ručičky vyrobily neodolatelně krásný retro elektromobil Luka EV
Zlaté české ručičky vyrobily neodolatelně krásný retro elektromobil Luka EV

Úvodní fotografie: MW Motors

Elektromobil Luka EV: technické specifikace

Uvedená čísla se zakládají na vnitropodnikovém testování. Na oficiální zkoušky z certifikované laboratoře se zatím čeká.

Inspirace „českým Ferrari“ z 50. let

„Styl z minulosti, technologie z budoucnosti,“ tak propaguje relativně málo známá automobilka MW Motors svou novinku. Designově se tvůrci ze Štěnovic u Plzně, kde firma sídlí, inspirovali vozy jako Aston Martin DB4 vyráběný mezi lety 1958 až 1963, Volkswagen Karmann-Ghia (1955 až 1969) a historickým skvostem z Československa, JK 2500 z roku 1955.

Luka EV (bok)

Poslední bourák, od slovenského automobilového konstruktéra Júlia Kubinského, sice existoval jen v jediném exempláři, protože ho autor nakonec musel dokončil ve svém volném čase doma v garáži, ale už tehdy bral motoristům dech a přezdívalo se mu „české Ferrari“.

Elektromobily vs. automobily: Kdo lámal první rychlostní rekordy?

Sázka na nejistotu s elektromotory v kolech

Vraťme se ale zpátky do současnosti k elektromobilu Luka EV. Vůz s elegancí z dob dávno minulých nabízí uvnitř klasické výdobytky moderních časů. V základní výbavě najdeme navigaci, elektricky ovládaná okna i klimatizaci. Interiér doplňují kožené sedačky.

MW Motors vsadilo na čtyři elektromotory schované v kolech, což vypadá trochu riskantně, protože právě kola to při jízdě obyčejně schytávají nejvíce.

Poruchovost „čmoudů“ a elektromobilů se nedá srovnat, tvrdí spokojený řidič elektroauta

Podobné pokusy s pohonem uvnitř kol se v minulosti příliš neosvědčily. Automobilky, které se o to pokoušely, nakonec od tohoto řešení vždy ustoupily. Ale doufejme, že tým z okolí Plzně ví, co dělá, když vložil poměrně drahou součástku jako elektromotor do kol náchylných k poničení.

Na trhu se Luka EV objeví už brzy

Elektromobil jistě překvapí také svou velmi nízkou váhou (pouze 815 kg). Přestože se jedná o luxusní elektrické kupé, žádné rekordy v rychlosti ani dojezdu se překonávat nesnaží. Drží se spíše při zemi, i když dojezd 300 km na plnou baterku rozhodně neurazí a průměrná rychlost necelých 150 km za hodinu bude většině motoristů zřejmě plně dostačovat.

Luka EV při nabíjení

Do prodeje se šmrncovní retro elektromobil Luka EV chystá zanedlouho, přestože konkrétní datum ještě není stanovené. MW Motors nyní umožňuje prvním zájemcům objednat se na testovací jízdy.

Jak daleko to máte ze svého bydliště k nejbližší veřejné dobíjecí stanici? Chci to ukázat!

Jezdím v počítači na kolech, říká jediný český taxikář s vlastní Teslou