První elektrický sporťák od Porsche se začne vyrábět příští rok. Jmenuje se Taycan
Stuttgartská automobilka nadobro opustila název Mission E, na který lákala fanoušky pořádné jízdy na elektřinu již od roku 2015. Porsche Taycan se má stát vyzyvatelem Tesly, ale zatím německý autovýrobce neodhalil úplně všechny technické údaje. Porsche se snaží našponovat očekávání aspoň reklamním videem, kde tvrdí, že nový Taycan bude mít něco, co ostatní elektromobily nemají.
Úvodní fotografie: Koncept Mission E se stal předobrazem nového Porsche Taycan. Zdroj: Porsche AG
Všechny vozy Porsche mají něco společného, mají vlastní duši. Ten pocit, který řidič zažívá, kdykoli si sedne za volant. Brzy dorazí Porsche Taycan, a přestože bude jeho srdce poháněné jinou silou, elektřinou, jeho duše zůstane stejná.
- Úryvek upoutávky na Porsche Taycan,
Suma sumárum, veškerá informační hodnota upoutávky se smrskla na tvrzení, že jiným autům chybí duše, zatímco ve vozech Porsche ji zaručeně najdeme, i když každý z deseti mechaniků automobilky by ji popsal jinak, nikdo ji nevidí, ale prý nemůžeme popřít, že existuje.
Z podobných lyrických obratů, za které by se nestyděl ani Shakespeare či zamilovaný Eminem, si toho zvědaví motoristé asi moc nevezmou, proto raději přejdeme ke známým číslům.
Porsche Taycan: technické specifikace
- dojezd na 1 nabití: 500 km NEDC
- zrychlení z 0 na 100 km/hod: 3,5 s
- zrychlení z 0 na 200 km/hod: 12 s
- nabití do 80 % baterie za 15 minut + dobití dojezdu o 100 km za 4 minuty u speciální nabíječky Porsche
- výkon: 440 kW
- maximální rychlost: 250 km/hod
- začátek sériové výroby: 2019
- dostupnost na trhu: konec 2019 až 2020
- cena: není stanovena, spekuluje se o 80 až 90 tisících USD
Porsche hodlá investovat do nových nabíječek
Velmi rychlé nabíjení Taycanu umožní nabíjecí stojany s napětím 800 Voltů, které automobilka teprve plánuje postavit. Pro srovnání Superchargery od Tesly pracují s napětím 480 V, takže se ještě ukáže, jestli technici z Porsche vůbec splní, co si umanuli, protože takovou nabíječku zatím nikdo nepoužívá.
Do vývoje nových technologií a dobíjecí infrastruktury chtějí Němci „nalít“ 700 milionů eur do roku 2022. Kromě speciálních nabíječek zůstane motoristům také možnost nabít si elektroauto mnohem pomaleji z domácí zásuvky nebo ze stojanu s napětím 400 V.
Celkem se chystá Porsche utratit za aktivity v oblasti elektromobility 6 miliard eur v příštích 4 letech. Část rozpočtu spolkne výroba Taycanu v několika verzích. Počítá se i s výběrem z více variant kapacity baterií.
Taycan znamená energický mladý kůň
Automobilka Porsche pokračuje v tradici, kdy jména jejích vozů nesou nějaký význam. Například Porsche Cayenne odkazuje k ohnivosti, Cayman na bystrost a hbitost, Macan se v indonéském jazyce překládá jako tygr. Taycan pochází údajně z nespecifikované orientální řeči a znamená čilý mladý kůň, takže zároveň odkazuje ke vzpínajícímu se oři ve znaku německé automobilky.
Anketa