Elektromobilita

Hrozba pro Teslu? Automobilka Lucid Motors představila elektromobil Air

Proč je kolem automobilky Lucid Motors takový humbuk? Prvním důvodem je skutečnost, že by se její zbrusu nový elektromobil Air mohl stát konkurentem teslovského Modelu S. A druhý důvod? Technickým ředitelem společnosti je někdejší viceprezident Tesla Motors Peter Rawlinson. Může nový vůz Teslu skutečně ohrozit? Jak vypadá? A co jeho technické parametry? Zveme vás na virtuální prohlídku.

Hrozba pro Teslu? Automobilka Lucid Motors představila elektromobil Air 4 fotky v galerii
Hrozba pro Teslu? Automobilka Lucid Motors představila elektromobil Air

I když společnost Lucid Motors oficiálně vznikla až letos v říjnu, její historie sahá až do roku 2007. Tehdy ale na technologickém trhu figurovala pod názvem Atieva. Ačkoliv firma nikdy příliš nevyčnívala, občas o ní padla zmínka v souvislosti s tím, že ji založili bývalí zaměstnanci technologických gigantů Tesla o Oracle. Zmíněný „přeběhlík“ Peter Rawlinson v Tesle působil do začátku roku 2012, poté spojil své jméno právě s Atievou, respektive Lucid Motors.

Sedan Lucid Air skutečně není nepodobný Modelu S od Tesly.

Se změnou jména, která byla veřejnosti oficiálně komunikována v druhé polovině října, tajnůstkářská společnost Lucid Motors rovněž odtajnila svůj ambiciózní plán – představit světu elektromobil, na jehož vývoji technologický tým někdejší Atievy pracuje už od roku 2014.

Už žádné nehody? Tesla Vision umožní plně robotické řízení elektromobilů

Ačkoliv je běžné, že první zmínku o novém produktu a jeho reálné odhalení mnohdy dělí dlouhé měsíce a někdy i roky usilovné práce, automobilka Lucid Motors celý proces zredukovala na necelých 60 dnů. A tak možná přidělala Elonu Muskovi, šéfovi Tesla Motors, pár nových vrásek na čele.

To, že si svět mohl prohlédnout prototyp elektromobilu Lucid Air, ale samozřejmě neznamená, že bude možné si vůz hned zítra nebo za měsíc pořídit. Automobilka přiznala, že první vozidla by na silnice mohla vyrazit cca v druhé polovině roku 2018.

Jako Michael a K.I.T.T.? Mini nezahálí a představuje autonomního parťáka

Ten, kdo by po potenciálním konkurentovi Tesly přeci jen zatoužil, může si ho už nyní zarezervovat. Systému rezervací poslouží nejen budoucím klientům, ale i samotné automobilce, která si bude moct udělat rámcovou představu o tom, jaký je o elektromobil z její dílny zájem. Cena vozu by se měla pohybovat v přepočtu okolo 1,6 milionu korun.

Lucid Air? Žádné výstřelky a zbytečná extravagance, která se nemusí vyplatit.

Supervýkonné baterie a příslib maximálního komfortu

Jednou ze specializací společnosti Lucid Motors (respektive její předchůdkyně Atievy) je vývoj baterií, s nímž má firma dlouholeté zkušenosti. A tak není divu, že se Air za své akumulátory skutečně nemusí stydět. Právě díky výkonným bateriím ze sebe vůz „vymáčkne“ výkon, který se blíží 1 000 koní. A velmi slušný je i slibovaný dojezd, který by se měl pohybovat okolo 600 kilometrů na jedno nabití.

Zrychlení z nuly na 96 km/h (60 mil/h) by vůz měl zvládnout za 2,5 sekundy. Mezi dalšími technickými parametry firma také zmínila, že motor a převodovka tvoří v rámci modelu Air jeden celek. 

Nezanedbatelnou předností Lucid Air bude podle výrobců důraz na maximální pohodlí a prožitek z jízdy. Samotné řízení bude autonomní a o komfort pasažérů se bude starat chytrý software s několika dalšími inteligentními asistenty. Pokud jde o pohodlí fyzické, o něj se postará podvozek se speciálním vzduchovým odpružením, který přispěje k maximální plynulosti pohybu.

Vůz budoucnosti od Rolls Royce: Futuristický model Vision Next 100 budí emoce

Jak se můžete přesvědčit ve fotogalerii výše, interiér vozu je světlý a minimalisticky elegatní. Prakticky jediným odvážnějším prvkem je prosklená střecha, která se ovšem u nejmodernějších vozidel objevuje relativně často. Umírněný design interiéru se nesnaží pasažéra přesvědčit, že se ocitl v kosmické lodi nebo pracovně Sheldona Coopera, model Air naopak přiznává, že i přes řadu předností stále zůstává „jen“ dopravním prostředkem, byť velice luxusním. Co myslíte, je to ta pravá cesta?