Renault ZOE: Výtečné auto do městské zástavby
V Evropě se nabízí již mnoho let, nicméně v Česku se jedná o žhavou novinku. Řeč je o elektrickém voze značky Renault ZOE. Prodávat se u nás začal teprve nedávno, avšak oproti svým předchozím verzím se pyšní řadou moderních inovací. V porovnání s konkurencí v podobě malých elektromobilů cílí tento vůz zejména na praktické technologie. V rámci designu sází francouzský výrobce spíše na jednoduchost, což však rozhodně nemusí být na škodu.
Ovládejte ZOE na dálku
Stoprocentně elektrický vůz ZOE potěší zejména všechny milovníky kompaktních rozměrů, praktičnosti, zábavy za volantem a chytrých aplikací. Propracovaný multimediální systém Renault R-LINK toho totiž umí doopravdy spoustu. Naplánovat si cestu, zkontrolovat poštu či stahovat vše od her až po muziku. Nehledě na to, že podobně jako v případě inteligentní domácnosti máte možnost ovládat celý automobil na dálku. Právě proto vám nic nebrání nastavit si dopředu topení či klimatizaci a užít si tak pohodovou jízdu v teple.
Moderní aplikace a optimální design
Především městský „živočich“
Podobně snadno si můžete během cesty vyhledat i nejbližší nabíjecí místa. Nejnovější verze má oproti jiným dojezd „jen“ asi 300 kilometrů, což je však dostačující. Renault ZOE totiž tak ideálně zapadne především do městského prostředí, natolik typického pro pojíždění na krátké vzdálenosti.
Na rozdíl od jiných vozů na první pohled zaujme i menší velikostí. Spolu s maximální rychlostí 135 km/h se tento model zkrátka hodí do úzkých uliček a přeplněných parkovišť. Pominout nelze ani interiér. Ten se oproti jiným modelům na první pohled liší. Jde cestou dalšího zjednodušení a zkvalitnění materiálů.
Uhlazený sympaťák
Trochu nezvyklé je, že na rozdíl od konkurence postrádá nový elektromobil konektor na rychlonabíjení. Na druhou stranu je konektor šikovně umístěn rovnou na přídi, podobně jako u značky Nissan Leaf. Stejně tak potěší nadstandardní úložný prostor a velmi snadné ovládání. Bohužel ani varianta Life+ nenabízí výrazně pokročilé funkce pro komfort řídiče. Chybí třeba vyhřívání volantu. Renault ZOE je bez diskuze praktickým vozem, kterému nechybí uhlazenost a sympatický charakter.
Renault ZOE: Specifikace
Motor a baterie |
|
---|---|
Pohonné ústrojí | 80 kW FWD |
Pohon | synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Výkon | 110 k |
Točivý moment | 225 Nm |
Akumulátor | 41 kWh |
Dynamika a spotřeba |
|
---|---|
Zrychlení 0–100 km/h | 13,2 s |
Maximální rychlost | 135 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 13,3 kWh |
Dojezd | až 300 km (podle NEDC), |
Rozměry a hmotnost |
|
---|---|
Typ karosérie | hatchback |
Počet míst | 5 |
Pohotovostní hmotnost | 1 460 kg |
Délka |
4 084 mm |
Šířka | 1 730 mm |
Výška | 1 562 mm |
Rozvor | 2 588 mm |
Kufr | 338 l |
Základní cena Renaultu ZOE: 829 900 Kč