Elektromobilita

Nový Nissan Leaf 2018: Vylepšený nástupce s nulovými emisemi

První sériově vyráběný elektromobil Nissan Leaf se na trhu poprvé objevil v roce 2010 a rovnou získal titul Auto roku 2011. V roce 2018 přichází jeho nástupce a kromě atraktivního designu přináší také celou řadu zajímavých technologií. To vše s cílem zvýšit dojezd na jedno nabití a ukázat, že nastala chvíle rozloučit se s benzínem jednou provždy.

Nový Nissan Leaf 2018: Vylepšený nástupce s nulovými emisemi
Nový Nissan Leaf 2018: Vylepšený nástupce s nulovými emisemi

Fotografie: Nissan

Nejen díky štědrým dotacím se předchozí generace modelu Leaf stala jedním z vůbec nejprodávanějších elektromobilů v Evropě. Řidiči dokázali ocenit kompaktní rozměry a nenáročnou údržbu. Novinka navazuje na 100% elektrický pohon a příkladnou praktičnost.

Design má výrazně sportovnější křivky. Leaf jednoznačně dospěl. Posunul se z pozice nenápadného vozítka do role stylového automobilu, kterým se na silnici rádi pochlubíte. Proměna vzhledu je nepřehlédnutelná, nicméně největší změny na vás čekají pod kapotou.

Pro řízení Nissanu Leaf stačí jediný pedál

Nissan Leaf 2018 se chlubí zcela novými technologiemi. První z těch výraznějších se jmenuje e-Pedal. Automobilka uvádí, že pro zrychlení, brzdění i zastavení vám stačí jediný pedál. Ve skutečnosti tímto sdělením chce upozornit na automatické regenerativní brzdění, které se aktivuje v momentě, kdy přestanete tlačit do plynového pedálu. Pochopitelně stále máte k dispozici klasickou brzdu.

Druhou technologií je soubor asistentů ProPilot. Leaf zvládá hlídat pruhy, poznávat značky, kontrolovat mrtvé úhly, zpomalovat v zácpě a dokonce sám zaparkuje.

Nissan Leaf využívá technologie ProPilot u parkování.

Technologii ProPilot Nissan neumístil jen do aut. Podívejte se, jak se samy zaparkují židle i papuče. Chci to vidět!

Z hlediska spotřeby energie udělal nový Nissan Leaf velký pokrok. Kombinace silné baterie s kapacitou 40 kWh a výběru jízdních režimů včetně režimu Eco zvětšila dojezd na 378 km (NEDC kombinovaný) respektive 270 km (WLTP kombinovaný). S domácí nabíječkou 7 kW dokážete dobít baterii za méně než 6 hodin. Výkon je nyní 150 koní (110 kW). Skvělým bonusem je záruka elektrického pohonu na osm let nebo 160 000 ujetých km.

Nissan Leaf 2018: Specifikace

Motor a baterie

Pohonné ústrojí 110 kW FWD
Pohon synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon 150 koní
Točivý moment 320 Nm
Akumulátor 40 kWh

Dynamika a spotřeba

Zrychlení 0–100 km/h 7,9 s
Maximální rychlost 144 km/h
Kombinovaná spotřeba 14 kWh
Dojezd až 378 km (podle NEDC), až 270 km (podle WLTP)
Nissan Leaf

Rozměry a hmotnost

Typ karosérie hatchback
Počet míst 5
Pohotovostní hmotnost 1 535 kg

Délka

4 480 mm
Šířka 1 790 mm
Výška 1 535 mm
Rozvor 2 700 mm
Kufr 435 l

Základní cena nového Nissanu Leaf: 926 000 Kč

Nissan Leaf