Aktuality

Bezpečnost především. Co lze vyřešit s dodavatelem elektřiny online?

Život se v posledních několika týdnech přesunul téměř celý do online světa. Přes internet si koupíte potraviny, objednáte elektroniku a obstaráte finance. Co všechno lze ale online vyřešit s dodavatelem elektřiny? Koukli jsme se na zoubek klientských zón 3 největších dodavatelů v ČR.

Bezpečnost především. Co lze vyřešit s dodavatelem elektřiny online?
Bezpečnost především. Co lze vyřešit s dodavatelem elektřiny online?

Všichni tři největší čeští dodavatelé elektřiny – ČEZ, E.ON a Pražská energetika (PRE), už naštěstí klientské zóny provozovali dávno před koronavirovou krizí. Jak si stojí, jak se do nich přihlásíte a co všechno v nich zařídíte? 

E.ON Energie24

První registraci můžete vyřešit 2 způsoby:

  1. Vyplníte do online formuláře e-mail, telefonní číslo a heslo do portálu. Následně si k ruce vezmete poslední vyúčtování a z faktury opíšete variabilní symbol a číslo místa spotřeby. Oba údaje najdete v pravém horním rohu faktury. 
  2. Pokud u sebe vyúčtování nemáte, systém se vás pokusí dohledat pomocí osobních údajů. Musíte tedy vyplnit vaše jméno, příjmení a datum narození. Jestliže se registrace nezdaří, bude nutné fakturu dohledat, nebo zavolat na zákaznickou linku a dokončit proces za pomoci místních pracovníků. To ale většinou není potřeba.

Jakmile úspěšně vyplníte registrační formulář, přijde vám potvrzovací e-mail, kde stačí kliknout na odkaz pro první přihlášení do vaší klientské zóny. Po prvním úspěšném přihlášení si už nemusíte dělat hlavu s variabilním symbolem nebo číslem místa spotřeby. Stačí vám e-mail a heslo.

Jak komunikovat s dodavatelem při omezení pohybu? Zkuste to online

Co všechno můžete najít v Energie24?

Aplikace E.ON Energie 24

Co všechno klientská zóna umožňuje?

TIP: E.ON provozuje také stránku prepis.cz, kde najdete všelijaké návody, jak vyřešit přepis energií, pokud se třeba stěhuje nebo kupujete nemovitost.

Jak fungují distributoři a dodavatelé energií v krizové situaci?

Moje PRE

První registrace do Moje PRE je poměrně obtížná. Stejně jako u Energie24 musíte mít při ruce fakturu nebo smlouvu. Pokud ji nemáte, pak je nutné zavolat na infolinku. Jak se zaregistrovat?

  1. Vyplníte do online formuláře číslo zákazníka a číslo zákaznického účtu. Oba údaje najdete v horní části vyúčtování, případně na druhé straně smlouvy pod specifikacemi odběrného místa. Zadáte svůj e-mail a kliknete na tlačítko „Potvrdit“.
  2. Následně vyplníte své telefonní číslo, na které vám přijde SMS zpráva se speciálním kódem pro dokončení aktivace účtu. 

Pro prvním úspěšném přihlášení si už naštěstí nemusíte pamatovat číslo zákazníka a zákaznického účtu. Stačí e-mail a heslo. 

Co všechno můžete najít v Moje PRE?

Aplikace PRE

Co všechno klientská zóna umožňuje?

TIP: Přejít k jinému dodavateli už dnes zvládnete jednoduše online. Spočítejte si v naší nezávazné kalkulačce, jestli jiná společnost nenabízí lepší ceny.

Ověřte si nabídky jednotlivých dodavatelů. Vyzkoušet!

ČEZ ON-LINE

První registrace do klientské zóny může proběhnout 2 způsoby:

  1. Pokud nejste klientem ČEZ, pak zadáte své jméno a platnou e-mailovou adresu v jednoduchém formuláři. Obratem vám přijde do schránky mail, kde je potřeba kliknout na odkaz pro potvrzení registrace. Jakmile na odkaz kliknete, budete požádáni o vyplnění data narození, přihlašovacího jména a hesla.
  2. Jestliže jste klientem, pak je to trochu složitější. Musíte do formuláře vyplnit e-mailovou adresu, odsouhlasit všechny podmínky, následně vyplnit vaše zákaznické číslo, které najdete na první straně posledního vyúčtování, EAN kód a přihlašovací jméno. V posledním kroku je potřeba ověřit vaši totožnost. K tomu stačí doplnit vaše datum narození.

Co všechno můžete najít v ČEZ ON-LINE?

Zákaznická aplikace ČEZ

Co všechno klientská zóna umožňuje? 

TIP: Návod, jak se jednoduše a rychle vypořádat s přepisem odběrného místa, najdete i na stránkách ČEZ.

Analytik Tomáš Suchý: Změnou dodavatele elektřiny lze ušetřit 1200 korun