Technologie

Chytrá helma na motorku umí za jízdy telefonovat i pouštět hudbu, ale připlatíte si

Firmy investují do vývoje motorek jako zběsilé. Přibyli asistenti, kteří řadí, brzdí, drží jízdní pruh, hlídají rovnováhu, brání smyku a v podstatě řídí motorku za vás, ale helma zůstávala dlouho nedotčena. Rozhodla se to změnit japonská firma CrossHelmet, která uvedla na trh přilbu X1. Helma vzbudila rozruch mezi milovníky chytrých technologií, ale motorkáře zatím nechává chladnými. Pro zážitek z jízdy ji údajně nepotřebují. Jestli je za jejich odmítnutím jenom vysoká cena, se teprve ukáže.

Chytrá helma na motorku umí za jízdy telefonovat i pouštět hudbu, ale připlatíte si
Chytrá helma na motorku umí za jízdy telefonovat i pouštět hudbu, ale připlatíte si

Zdroj: mailchi.mp/crosshelmet.comcrosshelmet.comkickstarter.com

Telefonovat a přitom se dívat za sebe? Žádný problém

CrossHelmet X1 se má skutečně čím chlubit. Při jízdě se dívá dozadu, snižuje hluk a díky světelným bodům jste na silnici mnohem lépe vidět. Můžete s ní telefonovat, přehrávat hudbu či nastavovat cíle navigace, aniž byste se dotýkali smartphonu nebo museli zastavovat.

Firma si dala vysoký cíl: vyrobit přilbu, která zvýší bezpečnost jezdce. A v tom je celá potíž. Motorkáři argumentují tím, že pouštěním hudby nebo telefonováním se bezpečnost jízdy nezvýší.

Helma CrossHelmet na hlavě krásné motorkářky.

Zrušte hluk jediným dotykem na helmě

Jezdec používá k ovládání helmy dotykových gest na plošce umístěné na pravém spánku. S pomocí těchto dotyků lze přepínat hudbu přehrávanou přímo do přilby nebo přijmout telefonní hovor. Největší zajímavostí helmy je systém eliminace hluku CrossSound Control. Reproduktory v helmě vytváří hlukové vlny, které jsou namířeny proti ruchům zvenčí. Podle vyjádření firmy, se vlny vzájemně ruší a jezdec ve výsledku slyší méně hluku.

Helma CrossHelmet na hlavě krásné motorkářky.

Oční displej jako v letadle

Head Up Display, tedy displej v zorném poli očí, je umístěn na přední straně přilby. Zobrazuje snadno viditelné informace jako jsou trasy, počasí a čas. Skořepina je dodávána ve dvou velikostech a materiálem je polykarbonát. Hledí je standardně čiré nebo tónované.

Helma CrossHelmet s Head Up Display.

Cena není lidová

Uvnitř přilby se ukrývá čtyřjádrový mobilní procesor, osmigigová paměť a baterie s výdrží 6 až 8 hodin. Doplňkem je ještě dvojice LED světelných proužků po stranách přilby zajišťující lepší viditelnost v noci. Přilba je v prodeji od poloviny tohoto roku za cenu 1749 dolarů.

Helma CrossHelmet na hlavě krásné motorkářky.

Helma se u milovníků motorek s příliš velkým nadšením nesetkala. Hlavním kamenem úrazu je asi její váha 1780 g. Vzhledem k tomu, že při delší jízdě je každý gram na hlavě znát, chytrá technologie se na delší vzdálenost prostě „proveze“.