Technologie

Zákazníci odmítli chytrou chůvičku od Mattela. Firma ji raději stáhla

Stažení elektronické chůvičky Aristotle od firmy Matell ukázalo, že extrémní míra narušení soukromí je pro zákazníky neúnosná. Mattel to myslel dobře, chtěl rodičům ušetřit práci a něco zajímavého se o jejich dětech dozvědět, ale neuspěl. Obava ze sběru citlivých dat byla větší. Ve Velké Británii se 40 procent dotazovaných postavilo proti bezdrátovým kamerám, jakou měla disponovat i tato pomůcka.

Zákazníci odmítli chytrou chůvičku od Mattela. Firma ji raději stáhla
Zákazníci odmítli chytrou chůvičku od Mattela. Firma ji raději stáhla

Elektronická chůvička s kamerou Aristotle, pojmenovaná po vychovateli Alexandra Makedonského, byla slavnostně představena v lednu minulého roku. Podle slov Mattela představovala významný krok v rodičovské technologii. S dětmi si měl Aristotle hrát, vyprávět jim pohádky nebo broukat písničku na spaní.

Zákazníky vylekala inteligence Aristotla

Výrobce také sliboval, že díky chytré technologii bude chůvička schopna rozpoznávat dětská slova a reagovat na ně. A právě to zákazníky vyděsilo. Kvůli obavám z možného zneužití společnost Mattel práci na projektu Aristotle přerušila.

Kongresmeni chůvičce nevěří

mluvicí panenka Barbie, která si pamatovala detaily z rozhovoru s dětmi, byla terčem kritiky kvůli obavám o bezpečnost soukromí. Dva členové Kongresu USA vyjádřili znepokojení a žádali od Mattela vysvětlení, jak bude nakládat s citlivými údaji, které Aristotle získá. Mattel garantoval, že s daty bude zacházeno v souladu s bezpečnostními protokoly COPPA a HIPAA, ale zákazníky už nepřesvědčil.